Laden…

Informatie

Wandel mee

Vier avonden lekker wandelen

De aanmeldingen verloopt via onze website door het invullen van het inschrijfformulier . De kosten zijn €5 ,- per persoon. Ook kunt u een groep inschrijven, Begeleiders van de wandelaars hoeven geen inschrijfkosten te betalen, maar krijgen dan ook geen medaille na de vierde wandeldag. Als men wel een medaille wil, moet men dit aangeven in het inschrijfformulier.

 

De aanmelding is mogelijk tot en met dinsdag 5 juni 2018.

Na-inschrijvingen

Ook tijdens de Avond4daagse 2018 is het nog mogelijk om in te schrijven, dit kan bij onze organisatie die u vindt bij het startpunt, het inschrijfgeld is dan ook €5 ,- per persoon.

Algemene voorwaarden

Natuurlijk gelden er huisregels tijdens de Avond4daagse Almkerk. Ook is deelname vrijwillig en geheel op eigen risico. Zie de Algemene voorwaarden.

 

Wanneer

De Avond4daagse Almkerk 2018 wordt gehouden van dinsdag 12 juni tot en met vrijdag 15 juni.

Startpunt

We starten en eindigen op het terrein van “de soos”. Dit zijn de regels:

 

  • We raden iedereen aan te komen met de fiets of wandelend dit in verband met de beperkte parkeerplaatsen
  • Fietsen worden neergezet op een speciaal daarvoor aangegeven stuk naast het gebouw. Let op, dat het voetpad bereikbaar blijft voor iedereen
  • Laat géén rommel achter op het startpunt of tijdens de wandeling
  • Er zijn toiletten in het soos gebouw, deze worden dagelijks schoongemaakt

Starttijden

Dit zijn de vertrektijden van de 3 en 5 km:

Dinsdag t/m vrijdag: 18.30 uur

 

Dit zijn de vertrektijden van de 10 km:

Dinsdag t/m donderdag: 18:30 uur

Vrijdag: 18:00 uur

 

Veiligheid

Zoals elk jaar zijn wij natuurlijk bezorgd over het grote aantal wandelaars dat de 3, 5 en de 10 km lopen. Zoals ieder jaar doen wij ons uiterste best om de Avond4daagse zo veilig mogelijk te laten verlopen. Natuurlijk blijven we contact houden met de politie (voor bijvoorbeeld het gebruik van de dijk en de polder) en evalueren ook jaarlijks wat er beter kan of zeker anders moet.

 

Voor de begeleiders en de deelnemers geldt dan ook het volgende:

 

Wij zorgen ervoor dat er vrijwillige verkeerstoezichthouders staan waar nodig. Wij willen alle ouders en andere deelnemers aan dit evenement verzoeken zelf ook goed op te letten, op zichzelf maar ook op elkaar. Geef het goede voorbeeld en durf anderen erop aan te spreken als er gevaarlijk of ontoelaatbaar gedrag wordt vertoond.

 

Er zijn routes die door de polder gaan. Blijf zoveel mogelijk links lopen, zodat andere weggebruikers kunnen passeren.

Mocht er tijdens de Avond4daagse Almkerk toch iets plaatsvinden waarvan u denkt dat dat anders of beter zou kunnen, dan kunt u ons dit laten weten middels het contactformulier.

EHBO

Elke dag zijn er verschillende EHBO-ers aanwezig die snel ter plaatse kunnen zijn, indien nodig. Tijdens de Avond4daagse Almkerk is er een contactpersoon die contact met de EHBO-ers heeft. U krijgt het nummer van de contactpersoon mee die een EHBO-er kan sturen als dit nodig is.

Bezemwagens

We besteden jaarlijks aandacht aan het schoon achterlaten van de routes en het schoonhouden van het startpunt. Elke avond is er 1 vrijwilliger per afstand verantwoordelijk om als laatste de route te lopen en afval, dat duidelijk met de Avond4daagse Almkerk te maken heeft, op te rapen. Er zullen vuilniszakken bij het startpunt beschikbaar zijn om mee te nemen. Tevens worden de begeleiders van (kinder) groepen aangemoedigd kinderen erop aan te spreken dat ze niks op de grond gooien en achterlaten.

 

Veelgestelde vragen

De Avond4daagse is toch vooral een kinderevenement?

Wandelen is goed voor lichaam en geest en is voor jong en oud een geschikte manier van bewegen. Wij zijn van mening dat iedereen die van wandelen houdt, mee moet kunnen doen aan de Avond4daagse Almkerk. Het zou toch fantastisch zijn als we heel Almkerk op de been kunnen krijgen en niet alleen de kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar?

Hoe laat start de Avond4daagse?

De 3, 5 en 10 km start de eerste 3 dagen om 18.30 uur. Echter, op de laatste wandeldag, de vrijdag, start de 10 km een half uur eerder (18.00 uur), zodat alle wandelaars ongeveer tegelijk aankomen bij “het Verlaat” en in 1 defilé richting het eindpunt kunnen lopen en samen kunnen genieten van het eindfeest.

Moeten er ouders/begeleiders meelopen met een kind?

Omdat de informatievoorziening voor de groepen voornamelijk via de basisscholen verloopt, stellen sommige scholen hier zelf regels voor op. Als algemene richtlijn wordt gesteld dat een kind dat mee loopt en onder de 10 jaar is, onder begeleiding loopt. Waarbij overigens niet geëist wordt dat dit 1 op 1 is.

Hoe komen de routes tot stand?

Na evaluatie van de ervaringen van voorgaande jaren worden de routes in het vroege voorjaar opgesteld door de Stichting Avond4daagse Almkerk. Daarnaast wordt er bij de gemeente Woudrichem een evenementen vergunning aangevraagd. De routes zijn via www.afstandmeten.nl gecheckt op de lengte en worden in de laatste weken voor de wandeltocht nogmaals gecheckt om na te gaan of er in de tussentijd toch obstakels of andere problemen zijn ontstaan. Tevens worden de routes in het voorjaar met de politie besproken.

Wat kost deelname aan de Avond4daagse Almkerk?

Deelname via het aanmeldformulier van de website kost €5 ,-  per persoon. De deelnemers krijgen een medaille van de organisatie.

Wat doet de Stichting Avond4daagse Almkerk?

De Stichting Avond4daagse Almkerk gaat over:

  • Contacten met de aanspreekpunten van de scholen in Almkerk.
  • De contacten met de sponsoren.
  • Vaststellen van de wandelroutes.
  • Regelen van medailles voor de wandelaars.
  • Ontvangen van de inschrijvingen van alle wandelaars.
  • Afspraken met politie wat betreft veiligheid.
  • Regelen van een vereiste evenementenvergunning.
  • Inplannen van beschikbare EHBO-ers tijdens de wandelingen.
  • Inplannen van verkeerstoezichthouders op belangrijke punten onderweg.